Overkligt, som en film

För dom som undrar varför jag var så deppig och så i skolan idag så var det för att jag var med om något väldigt hemskt imorse. Jag och min storasyster, Therese, var ute med våra hundar, Hampus och Chessy. Vi skulle gå över en väg och på andra sidan kommer en kvinna med sin lilla hund. Hunden ser Hampus och Chessy och vill självklart springa fram och hälsa. Hunden springer över vägen eftersom att den var okopplad och när hunden kommit över halva så kommer det en bil och kör på hunden. Både jag och Therese såg och hörde allt. Det lilla knytet ligger och lider på marken och verkar ha brutit 1 eller flera ben. Jag tog upp mobilen direkt och frågade vem jag skulle ringa och vad jag skulle göra. Alla som sett det var i chocktilstånd så därför kunde ingen svara. Som tur var så kom en cyklist och en gammal dam också. Ägaren sprang fram och plockade upp hunden och bilföraren kommer ut alldeles skakig och gråtfärdig. Hon hade ingen chans att se hunden eftersom att den var så liten. Cyklisten som inte sett vad som hände men fick reda på det av damen, erbjöd sig att skjutsa hunden, ägaren och bilföraren till veterinären. Jag och Therese vet inte senare vad som hände med hunden men när de började köra iväg så vände vi direkt hem och började gråta. Och vi kunde inte sluta. Alla mina tankar går till Hunden och hennes ägare.
Det får mig verkligen att tänka på mina hundar och hur dåigt jag hade mått om det någonsin hänt dom. Man måste verkligen ta vara på det man har. Hoppas verkligen att det gick bra för hunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0