Läs nog nu

Hej hej hej! Anna här igen, länge sen nu va! Tänkte bara dela med mig om ett inlägg som jag har på min blogg! Läs och ta till er! Kram på er era skitungar!!!!


Små men bra tips:
  • Varje morgon och kväll då du kollar dig i spegeln säger du "fan vad snygg jag är" eller "vad vacker jag är idag" eller "vilka fina ögon jag har". Att varje dag säga något positivt till dig själv, samtidigt som du tittar på dig själv gör i längden att man tycker det. Och när DU tycker att du är snygg, då kan alla andra också göra det! Man blir vackrare och snyggare av att tycka det själv. Då sträcker du på ryggen och får en helt annan utstrålning som är attraktiv. Tro mig, jag är ett levande bevis på att det fungerar. Jag hade SÅ dåligt självförtroende när jag var yngre. När min mor gav mig detta tips så var jag mycket skeptisk men efter ett tag så insåg jag att det verkligen hade hjälpt mig i rätt riktning. Självförtroende är en färskvara så än idag berättar jag för mig själv vad som är fint och bra. Gör det ni också!

  • Alla har vi "fuldagar", ingen annan ser skillnad men man känner sig ful själv. Om jag känner mig ful och tråkig någon dag så kan jag börja dagen med en promenad vilket gör att jag känner mig duktig. Tar en dusch då jag rakar mig, tvättar håret och gör mig allmänt fräsch. Nopprar ögonbryn och lägger på lite make så är man betydligt mycket nöjdare sen! "Det hänger på håret" säger man ju. Så att man är fin  och ren i håret är alltid viktigt! Varför inte lyxa till det med lite lockar om du har rakt hår eller platt-tånga det om du har lockigt hår för att få en liten förändring. Kanske bara ha benan på ett annat sätt mot vad du brukar ha?!

  • Förutom smink så kan man känna sig finare bara av att måla naglarna. Jag känner mig nästan alltid som finast när jag filat och målat naglarna i en transparent färg. Ser fräscht och vårdat ut. Fula och smutsiga naglar gör att man känner oren och mindre flickig.

  • Att vara snäll mot någon annan hjälper också till att starka ditt egna självförtroende och får dig att känna dig bra. Så fort en vän, syskon eller varför inte någon främmande person gör dig glad, har något fint på sig, är snäll.. SÄG DET! Dela med dig av dina tankar. Tänk själv om någon helt främmande person skulle komma fram till dig och säga att ditt leende gjorde hans dag, skulle du inte bli glad? En komplimang som är så lätt för dig att säga kan göra någon annans dag, vecka kanske till och med månad! Om vi alla börjar vara mer öppna med vad vi tycker och känner (om det positiva iaf) så kommer vi alla tjäna på det. Det är även väldigt roligt att göra andra glada, det får än själv att må och känna sig bättre bara det! O dina närstående är dåliga på att ge dig komplimanger, säg till dom! Säg att du vill att dom ska säga om de tänker på att du har fin sminkning, tycker att du gjort något bra etc. Det är inte alla som tänker på att de ska ge komplimanger, och jag lovar, många har tänkt massa fina tankar om dig som du inte har fått höra. Du ÄR fin! Mer komplimanger åt folket, kom igen!

  • Köp något nytt klädesplagg... det är en himla bra genväg till att känna sig finare ibland. Har du inte råd så gör om något plagg som du tröttnat på eller låna en väns eller syskons. Ibland kan det vara så enkelt som att du har tex en skjorta som är lite uttjatad.. knyt upp den och pynta med lite smycken. Alla alternativ är bra alternativ så länge du själv känner dig fin, det är det som räknas!

  • Musik kan få vem som helst att må bra. Sätt på den bästa playlisten du har och släpp loss. Dansa i din ensamhet framför spegeln, sjung med, höj huvudet och försvinn in i musiken. Du är vacker!

Kommentarer
Postat av: Frida

tack för tipsen jättebra ska verkligen ta åt mig :D

2011-02-11 @ 20:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0