HAHA!

Haha sitter och kollar på tjuvlyssnat.se och hittade en rolig sak...

Tre tjejer ~14 diskuterar den ena tjejens nya Canada Goose-jacka.
Tjej 1: Hmm… Jag undrar vad det är för sorts päls på luvan.
Tjej 2 (helt övertygad): Ofta du inte vet? Det är ju gåspäls! Varför skulle den annars heta Kanadagås?

En stressad mamma ~35, letar kläder till sin dotter ~6.
Dottern: Mamma, när jag blir stor ska jag skriva en bok. Den ska heta "De två tvillingarna".
Mamman: Men om det står tvillingar är det klart att det är två, det behöver du inte skriva.
Dottern: Det är inte alls självklart! Inte om de är tre tvillingar!
Mamman (rotar stressat bland strumpor): Nej, det är klart.

Två killar ~20 intervjuar två andra killar ~16 tilll ett skolprojekt.
Kille ~20: Vad menas med uttrycket "Kasta inte sten i ett glashus"?
Kille ~16: Det är väl att man inte ska göra så mycket väsen av sig när man är på en kyrkogård.

Två tjejer ~15 sitter och pratar.
Tjej 1: Du vet Edward… sååå snygg.
Tjej 2: Nähä?
Tjej 1: Jo, alltså… jag är nog kär i Edward.
Tjej 2: Onödigt. Han har Bella, har du ens läst böckerna? Det är inte lönt att ens försöka…
Tjej 1: Men herregud Malin, Bella är påhittad.

En tjej ~18 går förbi en telefonförsäljare ~25 på gatan.
Telefonförsäljaren: Du tappade något!
Tjejen stannar och vänder sig om.
Telefonförsäljaren: Farten! Har du Tele2 Comviq förresten?
Tjej ~18: Du tappade också något. Din värdighet när du drog det där skämtet.
Telefonförsäljaren ser paff ut och tjejen går vidare.

(Har hänt mig flera gånger)
Två tjejer ~18 står och pratar.
Tjej 1: Tänk om man springer för att hinna med bussen, och så ser man den, men den åker innan man kommer fram.
Tjej 2: Åh nej! Har det hänt dig?
Tjej 1: Nej.
Tjej 2: Om det hände mig skulle jag börja gråta!

Tre tjejer ~13 sitter och diskuterar vad de ska välja för snacks till bion.
Tjej 1 (till tjej 2): Men du, då kan väl inte du äta choklad? Du är ju laktosintolerant!
Tjej 2: Nej, jag vet. Jag ska nog ta popcorn och vatten.
Tjej 1: Varför tar du inte läsk?
Tjej 3 (allvarligt): Men gud! Hon är ju laktosintolerant sa hon ju!

Haha x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0